• Haberler
  • Güncel
  • Fuzuli Caddesi Kurban Bayramı öncesi trafiğe açıldı

Fuzuli Caddesi Kurban Bayramı öncesi trafiğe açıldı

Malatya'da deprem sonrası yeniden inşa edilen Fuzuli Caddesi, Kurban Bayramı öncesinde araç ve yaya trafiğine açıldı.

Haberin Özeti

  • Malatya'da 6 Şubat depremlerinin ardından yeniden düzenlenen Fuzuli Caddesi, Kurban Bayramı öncesi araç ve yaya trafiğine açıldı.
  • Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, çift şeritli hale gelen caddenin trafik akışını rahatlatacağını ve 3 bin 100 araçlık otopark yapılacağını belirtti.
  • Yeniden düzenlenen caddede 139 yeni ağaç dikilirken, Kernek Parkı 7'den 35 dönüme çıkarılarak bölgeye yeni bir sosyal yaşam alanı kazandırılacak.

Malatya Detay : Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremlerinin ardından yeniden düzenlenen Malatya’nın önemli ulaşım güzergâhlarından Fuzuli Caddesi, Kurban Bayramı öncesinde hizmete açıldı.

Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, cadde üzerinde incelemelerde bulunarak yürütülen çalışmalar hakkında açıklamalarda bulundu. Başkan Er, uzun yıllardır şehrin ticaret ve ulaşım açısından en önemli noktalarından biri olan Fuzuli Caddesi’nin modern bir yapıyla yeniden hizmet vermeye başladığını ifade etti.

“Geleceğin Malatya’sını inşa ediyoruz”

Deprem sonrası sadece hasarların giderilmediğini, aynı zamanda şehrin geleceğinin planlandığını belirten Başkan Sami Er, Fuzuli Caddesi’nde yapılan düzenlemelerin bu vizyonun önemli parçalarından biri olduğunu söyledi.

Deprem öncesinde tek yön olarak kullanılan caddenin yeni projeyle çift gidiş çift geliş şeklinde düzenlendiğini kaydeden Başkan Er, “Fuzuli Caddesi Malatya için çok önemli bir ticaret aksı. Bu bölgeyi geleceğe uygun şekilde planladık. Daha erken tamamlanabilirdi ancak şehrimizin geleceği için bazı düzenlemeleri yapmak gerekiyordu” dedi.

Trafik akışı rahatlayacak

Yeni düzenlemeyle birlikte Fuzuli Caddesi’nin Kernek bölgesinden Güney Kuşak Yolu’na bağlantı sağlayacağını belirten Başkan Er, bu sayede şehir merkezindeki trafik yoğunluğunun önemli ölçüde azalacağını ifade etti.

Bölgede otopark yatırımlarının da sürdüğünü açıklayan Er, Saray Mahallesi ile Akpınar Çarşısı altında toplam 3 bin 100 araç kapasiteli otopark alanı oluşturulacağını söyledi. Otoparkların hizmete girmesiyle birlikte Kışla, İnönü ve Fuzuli caddelerinde park yasağı uygulanmasının planlandığını belirten Er, böylece trafik akışının daha düzenli hale geleceğini kaydetti.

“Yeşil Malatya” vurgusu

Cadde düzenleme çalışmalarında çevre düzenlemesine de önem verildiğini belirten Başkan Sami Er, proje kapsamında mevcut ağaçların korunduğunu ve yeni ağaçlandırma çalışmaları yapıldığını söyledi.

Er, “Fuzuli Caddesi üzerindeki 60 ağacı farklı alanlara taşıdık. Şu ana kadar 139 ağaç dikildi, çalışmalar tamamlandığında bu sayı 210’a ulaşacak. Şehrimizi yeniden inşa ederken yeşil dokuyu korumaya büyük önem veriyoruz” ifadelerini kullandı.

Kernek için yeni yaşam alanı projesi

Başkan Er ayrıca, Fuzuli Caddesi’nin bağlantı noktalarından biri olan Kernek bölgesinde de kapsamlı bir proje hayata geçirileceğini açıkladı.

Kernek Parkı’nın mevcut 7 dönümlük alanının 35 dönüme çıkarılacağını belirten Er, bölgede kamulaştırma ve yıkım çalışmalarının tamamlandığını ifade etti. Projenin tamamlanmasıyla birlikte Malatya’ya yeni bir sosyal yaşam alanı kazandırılmasının hedeflendiği kaydedildi.

Bakmadan Geçme

Malatya Detay - Bizi Sosyal Medyada Takip Edin!