İl Sağlık Müdürlüğü'nden Erken Teşhis Hamlesi
Malatya İl Sağlık Müdürlüğü tarafından düzenlenen 'Minimal Kalite Değerlendirme Toplantısı'nda kanser tarama hizmetlerinin geliştirilmesi, erken teşhis oranlarının artırılması ve sağlık hizmeti kalitesinin yükseltilmesine yönelik çalışmalar ele alındı.
Malatya Detay : Malatya İl Sağlık Müdürlüğü Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanlığı Kanser Birimi koordinasyonunda gerçekleştirilen “Minimal Kalite Değerlendirme Toplantısı”, sağlık yöneticileri ve uzman hekimlerin katılımıyla yapıldı.
Toplantıya kamu hastanelerinde görev yapan doktorlar, ilçe sağlık müdürü, Sağlıklı Hayat Merkezi sorumlu hekimi ile KETEM hekimleri katıldı.
Programda kanser tarama süreçlerinin geliştirilmesi, erken teşhis oranlarının artırılması ve vatandaşlara sunulan sağlık hizmetlerinin daha etkin hale getirilmesi konuları değerlendirildi.
Kanser Tarama Standartları Ele Alındı
Toplantıda akademik bilgi ile saha deneyiminin bir araya getirilmesinin önemine dikkat çekilirken, kanser tarama standartlarının optimize edilmesine yönelik görüş alışverişinde bulunuldu.
Uzmanlar tarafından erken teşhisin kanserle mücadelede kritik rol oynadığı vurgulanırken, sağlık kuruluşları arasındaki koordinasyonun güçlendirilmesi için yapılabilecek çalışmalar da masaya yatırıldı.
“Toplum Sağlığı İçin Güçlü Adımlar Atıyoruz”
İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan değerlendirmede, akademisyenlerin bilimsel katkıları ve saha yöneticilerinin özverili çalışmalarıyla toplum sağlığı adına önemli çalışmalar yürütüldüğü ifade edildi.
Kanser tarama hizmetlerinin daha etkin hale getirilmesi için eğitim, koordinasyon ve kalite standartlarının artırılmasına yönelik çalışmaların sürdürüleceği belirtildi.