Kamu Kurumlarında Yazlık Kıyafet Dönemi Başlıyor
Malatya Valiliği tarafından yayımlanan genelgeyle kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan personelin 15 Mayıs - 15 Eylül 2026 tarihleri arasında yazlık kıyafetle mesai yapmasına izin verildi.
Malatya Detay : Malatya Valisi Seddar Yavuz imzasıyla yayımlanan genelgede, kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan personelin yazlık kıyafet uygulamasına geçeceği bildirildi.
Valilik tarafından dağıtım yerlerine gönderilen yazıda, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelik ile Başbakanlık Genelgesi hükümlerine atıfta bulunularak, 15 Mayıs 2026 ile 15 Eylül 2026 tarihleri arasında kamu personelinin yazlık kıyafetle görev yapmasının uygun görüldüğü ifade edildi.
Genelgede, yazlık kıyafet uygulaması süresince de mevcut yönetmelik hükümlerine uyulmasının zorunlu olduğu belirtildi. Kamu personelinin belirlenen kurallar çerçevesinde uygun kılık ve kıyafetle görev yapmasından sıralı amirlerin sorumlu olacağı kaydedildi.
Kurallara aykırı davranan personel hakkında ise ilgili yönetmeliğin 16’ncı maddesi kapsamında işlem yapılacağı bildirildi.
Genelgenin; vali yardımcıları, kaymakamlıklar, içişleri birimleri, kamu kurum ve kuruluşları, üniversite rektörlükleri, Cumhuriyet Başsavcılığı ve 2’nci Ordu Komutanlığı dahil ilgili kurumlara gönderildiği öğrenildi.