Kerem Aydınlar Fen Lisesi TÜBİTAK Bilim Fuarı Düzenledi
Arapgir Kerem Aydınlar Fen Lisesi tarafından düzenlenen TÜBİTAK Bilim Fuarı'nda öğrenciler, bilim ve teknoloji alanında hazırladıkları 19 projeyi ziyaretçilerin beğenisine sundu.
Malatya Detay : Malatya’nın Arapgir ilçesinde bilimsel üretimi teşvik etmek amacıyla düzenlenen TÜBİTAK Bilim Fuarı, yoğun katılım ve büyük ilgiyle gerçekleştirildi. Kerem Aydınlar Fen Lisesi tarafından hazırlanan fuar, Samime Aydınlar Kültür Merkezi’nde ziyaretçilere açıldı.
TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı kapsamında düzenlenen etkinliğe; Arapgir Kaymakamı Muhammet Kılıçaslan, Arapgir Belediye Başkanı Haluk Cömertoğlu, Belediye Başkan Yardımcıları Gürbüz Bulut ve Ramazan Erdem, İlçe Milli Eğitim Müdürü Kemal Aladağ, kamu kurum temsilcileri, öğretmenler, öğrenciler ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Fuarda öğrenciler tarafından hazırlanan toplam 19 proje sergilendi. Fizik, kimya, biyoloji, matematik, yazılım, çevre bilimleri ve sosyal bilimler alanlarında hazırlanan projeler ziyaretçilerden tam not aldı.
Protokol üyeleri stantları gezerek öğrencilerden projeler hakkında bilgi aldı. Öğrenciler, proje hazırlık süreci, kullanılan yöntemler ve elde edilen sonuçlarla ilgili sunum yaptı.
Fuarda özellikle çevre bilinci, teknoloji odaklı çözümler ve günlük yaşamı kolaylaştırmaya yönelik çalışmalar dikkat çekti. Öğrencilerin araştırma ve problem çözme becerilerini ortaya koyan projeler, ziyaretçiler tarafından ilgiyle incelendi.
Başkan Cömertoğlu: “Bilime Yatırım Geleceğe Yatırımdır”
Arapgir Belediye Başkanı Haluk Cömertoğlu, öğrencilerin bilimsel çalışmalara gösterdiği ilgiden memnuniyet duyduklarını belirterek, gençlerin araştıran ve çözüm üreten bireyler olarak yetişmesinin önemine dikkat çekti.
Cömertoğlu, “Bugün burada sergilenen projeler, gençlerimizin emek ve üretim gücünü ortaya koyuyor. Bilimsel düşünceye yönelen bir nesil, geleceğimiz adına büyük önem taşıyor. Eğitim alanındaki her çalışmayı desteklemeye devam edeceğiz” dedi.
Bilim fuarının öğrencilerin ufkunu genişleten önemli bir organizasyon olduğunu ifade eden Cömertoğlu, fuarda emeği geçen öğretmenleri ve öğrencileri tebrik etti.
Etkinlik sonunda protokol üyeleri öğrencilerle hatıra fotoğrafı çektirirken, organizasyonda emeği bulunan okul yönetimi ve öğretmenlere teşekkür edildi.