Malatya'da 20 Bin Ücretsiz Fide Dağıtıldı...
Malatya Büyükşehir Belediyesi, sürdürülebilir çevre politikaları kapsamında Katı Atık Entegre Tesisi'nde yetiştirilen 20 bin sebze fidesini vatandaşlara ücretsiz dağıttı. Fideler kısa sürede yoğun ilgi gördü.
Malatya Detay : Malatya Büyükşehir Belediyesi, çevre dostu üretim anlayışıyla yetiştirdiği 20 bin sebze fidesini vatandaşlarla buluşturdu. Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Katı Atık Entegre Tesisi’nde üretilen fideler, Sanat Sokağı girişinde ücretsiz olarak dağıtıldı.
Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı Atık Yönetimi Şube Müdürlüğü tarafından organize edilen etkinlikte vatandaşlar dağıtıma yoğun ilgi gösterdi. Domates, biber ve çeşitli sebze fidelerinden oluşan 20 bin adet fide kısa sürede tükendi.
Çöpten Üretilen Enerjiyle Fide Yetiştiriliyor
Malatya Büyükşehir Belediyesi tarafından Orduzu Bölgesi’nde bulunan Katı Atık Entegre Tesisi’nde sürdürülen çalışmalar kapsamında, çöpten elde edilen elektrik enerjisinin ardından ortaya çıkan ısı enerjisi seralarda değerlendiriliyor.
Yaklaşık bin metrekarelik sera alanında yetiştirilen sebze fideleri, özel olarak paketlenerek vatandaşlara ulaştırıldı. Fideler; trafikte bulunan sürücülere, toplu taşıma kullanıcılarına ve yaya vatandaşlara dağıtıldı.
“Üretimi ve Yerel Tarımı Destekliyoruz”
Malatya Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanı Osman Engin, proje hakkında yaptığı açıklamada sürdürülebilir üretime dikkat çekti.
Engin, “Orduzu Katı Atık Entegre Tesisimizde çöpten elektrik enerjisi üretiyoruz. Enerji üretimi sonrası ortaya çıkan ısıyı değerlendirerek seralarımızda fide yetiştiriyoruz. Her yıl ürettiğimiz fideleri ücretsiz olarak vatandaşlarımıza dağıtarak yerel üretime katkı sunuyoruz” ifadelerini kullandı.
Büyükşehir Belediyesi’nin çevre dostu uygulamalarıyla hem geri dönüşüm hem de tarımsal üretime destek sağlamayı sürdürdüğü belirtildi.
Bakmadan Geçme