Malatya'da Acemi Kasaplar Hastanelik Oldu
Kurban Bayramı'nın ilk gününde Malatya'da kurban kesmeye çalışırken yaralanan çok sayıda vatandaş hastanelere başvurdu. Özellikle acil servislerde yoğunluk yaşanırken, sağlık ekipleri vatandaşlara dikkatli olmaları yönünde uyarıda bulundu.
Malatya Detay : Kurban Bayramı’nın ilk gününde Malatya’da her yıl olduğu gibi bu yıl da “acemi kasap” görüntüleri ortaya çıktı. Kurbanlıklarını kendi imkanlarıyla kesmek isteyen bazı vatandaşlar, dikkatsizlik sonucu çeşitli yerlerinden yaralandı.
Bayram namazının ardından kent genelinde belirlenen kurban kesim alanlarında yoğunluk yaşanırken, profesyonel destek almadan kesim yapmak isteyen bazı kişiler bıçak darbeleri nedeniyle hastanelik oldu.
Kesim sırasında el, kol ve bacaklarından yaralanan vatandaşlar, yakınlarının yardımıyla sağlık kuruluşlarına ulaştırıldı. Özellikle Malatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi Acil Servisi’nde yoğunluk oluştuğu öğrenildi. Yaralıların büyük bölümünün ayakta tedavi edilerek taburcu edildiği belirtildi.
Her Kurban Bayramı’nda benzer görüntülerin yaşandığı Malatya’da, bazı yaralıların hastanelere kendi imkanlarıyla geldiği, bazılarının ise ambulanslarla sevk edildiği görüldü.
Sağlık ekipleri ise kurban kesimi sırasında vatandaşların daha dikkatli hareket etmeleri gerektiğini belirterek, özellikle tecrübesi olmayan kişilerin işinin ehli kasaplardan destek almasının önemine dikkat çekti.