Malatya'daki 5.6'lık Depremde 74 Kişi Hastanelik Oldu

Malatya Valisi Seddar Yavuz, Battalgazi merkezli 5.6 büyüklüğündeki depremin ardından 74 vatandaşın hastanelere başvurduğunu, 18 kişinin ise müşahede altında tutulduğunu açıkladı. Kent genelinde hasar tespit ve saha tarama çalışmalarının sürdüğü bildirildi.

Malatya Detay : Malatya Valisi Seddar Yavuz, Battalgazi ilçesinde meydana gelen 5.6 büyüklüğündeki depremin ardından AFAD Koordinasyon Merkezi’nde basın açıklaması yaptı. Deprem sonrası yürütülen çalışmalar hakkında bilgi veren Yavuz, kent genelinde tüm kurumların hızlı şekilde sahaya yönlendirildiğini söyledi.

Depremin sabah saat 09.00 sıralarında, yerin yaklaşık 7 kilometre derinliğinde meydana geldiğini belirten Yavuz, sarsıntının hemen ardından afet koordinasyon merkezinin aktif hale getirildiğini ifade etti.

Vali Yavuz, “Depremin ardından AFAD başta olmak üzere ilgili tüm ekiplerimiz hızla sahaya yönlendirilmiş, tarama ve kontrol çalışmaları başlatılmıştır” dedi.

Acil Çağrı Merkezi’ne şu ana kadar toplam 82 ihbar ulaştığını aktaran Yavuz, bunların 32’sinin hasar tespiti, 50’sinin ise bilgi alma ve danışma amaçlı başvurular olduğunu kaydetti.

Deprem sonrası sağlık kuruluşlarına başvuran vatandaşların durumuna ilişkin de bilgi veren Yavuz, 74 kişinin hastanelere müracaat ettiğini söyledi. Başvuruların önemli bölümünün korku ve panik kaynaklı olduğunu belirten Yavuz, hafif yaralanmaların da yaşandığını ifade etti.

Yavuz açıklamasında, “74 vatandaşımız sağlık kuruluşlarımıza başvurmuştur. Bunlardan bir kısmı panik nedeniyle, bir kısmı ise hafif yaralanmalar nedeniyle müracaat etmiştir. 46 vatandaşımızın tedavisi tamamlanarak taburcu edilmiştir. Şu anda 18 vatandaşımız müşahede altında tutulmaktadır” ifadelerini kullandı.

Depremde herhangi bir can kaybının yaşanmadığını vurgulayan Yavuz, yaralanan vatandaşlara geçmiş olsun dileklerini iletti.

Kent genelindeki ilk incelemelerde bazı yapılarda hasar tespit edildiğini belirten Yavuz, 3 ahırda kısmi çökme, bir evde hasar ve bir istinat duvarında yıkılma meydana geldiğini açıkladı.

Pütürge ilçesi Kubbe Dağı mevkiinde ise deprem nedeniyle yamaçtan kaya parçalarının düştüğünü belirten Yavuz, Karayolları ekiplerinin bölgede gerekli güvenlik çalışmalarını yürüttüğünü söyledi.

Enerji ve iletişim altyapısında herhangi bir sorun yaşanmadığını ifade eden Yavuz, şehrin içme suyu kaynaklarında ise bazı bölgelerde bulanıklık oluştuğunu belirterek vatandaşlara uyarıda bulundu.

Vali Yavuz, “Özellikle bulanık akan suların içme suyu olarak kullanılmamasını tavsiye ediyoruz” dedi.

Eğitim öğretime ilişkin de açıklama yapan Yavuz, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda 1 gün süreyle eğitime ara verildiğini duyurdu.

Vatandaşlara sakin olmaları çağrısında bulunan Yavuz, AFAD uzmanlarının yaptığı değerlendirmelere göre depremin bağımsız bir sarsıntı olarak değerlendirildiğini, ancak küçük çaplı artçı depremlerin yaşanabileceğini sözlerine ekledi.

Bakmadan Geçme

Malatya Detay - Bizi Sosyal Medyada Takip Edin!