Malatya'ya 35 Milyar Liralık Altyapı Yatırımı Yapılıyor
Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, muhtarlarla gerçekleştirdiği toplantıda şehir genelinde yürütülen projeleri anlattı. Başkan Er, altyapıdan ulaşıma, çevre yatırımlarından içme suyu projelerine kadar birçok alanda 'yepyeni bir Malatya' inşa ettiklerini söyledi.
Malatya Detay: Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, Battalgazi Belediyesi Yeşilçam Sosyal Tesisleri’nde Battalgazi Muhtarlar Derneği Başkanı Abdulvahap Ortaç ve mahalle muhtarlarıyla bir araya geldi. Toplantıda şehir genelinde yürütülen çalışmalar ve planlanan projeler hakkında değerlendirmelerde bulunan Başkan Er, Malatya’nın yeniden imar sürecinde önemli adımlar attıklarını ifade etti.
Deprem sonrası sadece yaraları sarmakla kalmadıklarını belirten Başkan Sami Er, Malatya’nın geleceğini şekillendirecek projeleri hayata geçirdiklerini söyledi.
“YOLLARIYLA, YEŞİL ALANLARIYLA YENİ BİR MALATYA KURUYORUZ”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın deprem bölgesine güçlü destek verdiğini dile getiren Başkan Er, rezerv alan ilanları ve projelerin kısa sürede tamamlandığını belirtti. TOKİ tecrübesi ve devlet kurumlarıyla sağlanan koordinasyon sayesinde çalışmaların hızla ilerlediğini kaydeden Er, “Üç ay içinde planlama ve organizasyonu tamamladık. Bir yıl içerisinde binalar yükselmeye başladı. Yeşilevler bölgesi ise 8 ay gibi kısa bir sürede tamamlandı” dedi.
“35 MİLYAR LİRALIK DEV ALTYAPI YATIRIMI”
Şehir genelinde altyapının baştan sona yenilendiğini vurgulayan Başkan Er, toplam yatırım bedelinin 35 milyar lirayı bulduğunu açıkladı.
İkizce’de 2,5 milyar liralık ileri biyolojik arıtma tesisi ve kolektör hattı çalışmalarının sürdüğünü belirten Er, burada arıtılan suyun yeniden tarımsal sulamada kullanılacağını söyledi. Ayrıca atık çamurların da geri dönüştürülerek değerlendirileceğini ifade etti.
Eskimalatya’da ikinci arıtma tesisinin onay sürecinin tamamlandığını aktaran Başkan Er, organize sanayi bölgesindeki arıtma sisteminin de yenileneceğini belirtti. “Malatya’da hiçbir atık su arıtılmadan doğaya bırakılmayacak” diyen Er, çevre yatırımlarına büyük önem verdiklerini kaydetti.
Kapıkaya’daki yeni çöp depolama alanı için ihale sürecinin tamamlandığını belirten Er, Fransa Kalkınma Ajansı’ndan sağlanan 10 milyon euroluk kaynakla enkaz ayrıştırma çalışmalarının sürdüğünü açıkladı.
“MALATYA’DA ULAŞIM DAHA KONFORLU OLACAK”
Kent ulaşımına yönelik projeler hakkında da bilgi veren Başkan Sami Er, Kışla Caddesi’nin 30 metre genişliğe çıkarıldığını, Fuzuli Caddesi’nin ise iki gidiş iki geliş olacak şekilde yeniden düzenlendiğini söyledi.
Raylı sistem projesinin Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından onaylandığını açıklayan Er, Kuzey ve Güney Kuşak yollarında ikinci etap çalışmalarına başlanacağını ifade etti.
Beylerderesi bölgesinde ikinci viyadük projesi için gerekli kaynağın sağlandığını belirten Başkan Er, İkizce’den Adıyaman yoluna bağlanacak alternatif ulaşım hattının da planlandığını dile getirdi.
Toplu ulaşım filosuna 122 yeni otobüs eklendiğini kaydeden Er, önümüzdeki süreçte elektrikli ve akülü otobüslerin de hizmete alınacağını açıkladı.
“MALATYA’YA YENİ İÇME SUYU KAYNAĞI KAZANDIRILACAK”
Şehrin içme suyu ihtiyacına yönelik yeni projeler üzerinde çalıştıklarını belirten Başkan Er, mevcut kaynaklarda yaşanan debi düşüşüne dikkat çekti.
Kaptaj bölgesindeki su miktarının 3 bin 500 litreden 2 bin 100 litreye gerilediğini ifade eden Er, yeni bir alternatif su kaynağı için 75 milyon euroluk finansman sağlandığını açıkladı.
Fırat Havzası’ndan alınacak suyun İnderesi’nde kurulacak büyük arıtma tesisinde işlenerek Malatya’ya ulaştırılacağını belirten Başkan Er, bu projeyle şehrin uzun vadeli içme suyu ihtiyacının güvence altına alınacağını söyledi.