- Haberler
- Bölge Haberleri
- Türkiye Beyazay Derneği Arapgir'de Farkındalık Programı Düzenledi
Türkiye Beyazay Derneği Arapgir'de Farkındalık Programı Düzenledi
Arapgir'de Engelliler Haftası ile Anneler Günü kapsamında düzenlenen programda birlik, dayanışma ve toplumsal farkındalık mesajları öne çıktı. Duygu dolu anların yaşandığı etkinlik yoğun katılımla gerçekleştirildi.
Malatya Detay: Malatya’nın Arapgir ilçesinde 10-16 Mayıs Engelliler Haftası ile Anneler Günü dolayısıyla düzenlenen program, vatandaşları aynı çatı altında buluşturdu. Samime Aydınlar Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen “Annelerimizle Mutluyuz, Birlikte Daha Güçlüyüz” adlı etkinlikte dayanışma, empati ve toplumsal birliktelik mesajları verildi.
Programa vatandaşlar yoğun ilgi gösterirken, engelli bireylerin sosyal yaşam içerisindeki rolüne dikkat çekildi; annelerin fedakârlığı ve emekleri ise özel etkinliklerle vurgulandı.
Etkinliğe Arapgir Kaymakamı Muhammet Kılıçaslan, Arapgir Belediye Başkanı Haluk Cömertoğlu, Türkiye Beyazay Derneği Başkanı Lokman Ayva, Türkiye Beyazay Derneği Genel Sekreteri İlham Abdulkadir Kahraman, tiyatro sanatçıları Ulvi Alacakaptan ve Funda Cansever, Türkiye Beyazay Derneği Arapgir Şubesi Başkanı Sadık Karagöz, Geleneksel Türk Tiyatrosu ve Kukla Sanatçısı Doğan Ateş, Kemaliye Belediyesi Musiki Ekibi üyeleri, kurum müdürleri, STK temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan programda, Arapgir Beyazay Derneği halk oyunları ekibi sahne aldı. Katılımcılar tarafından büyük beğeni toplayan gösterilerin ardından, çeşitli kurum ve kuruluşların katkılarıyla hazırlanan “Hayatınıza Ortak Olmaya Biz De Varız” temalı video gösterimleri izleyicilere sunuldu.
Programda konuşan Türkiye Beyazay Derneği Arapgir Şubesi Başkanı Sadık Karagöz, engelli bireylerin toplum içinde daha görünür olması gerektiğini belirterek toplumsal desteğin önemine vurgu yaptı. Türkiye Beyazay Derneği Başkanı Lokman Ayva ise erişilebilirlik, sosyal katılım ve fırsat eşitliği konularında farkındalığın artırılması gerektiğini ifade etti.
Etkinlikte özel çocuk annesi Hüsniye Gül tarafından okunan mektup katılımcılara duygu dolu anlar yaşattı. Salonda duygusal atmosfer oluşturan mektupta annelerin fedakârlığı, sabrı ve sevgisi anlatıldı.
Arapgir Belediye Başkanı Haluk Cömertoğlu konuşmasında, engelli bireylerin sosyal yaşamda daha aktif yer alabilmesi adına yürütülen çalışmalara dikkat çekerek, “Toplumun gerçek gücü; birbirini anlayan, destekleyen ve birlikte hareket eden bireylerden oluşur. Engelleri sevgiyle ve dayanışmayla aşabiliriz” dedi.
Program kapsamında gerçekleştirilen kukla gösterileri ile Hacivat-Karagöz gösterisi özellikle çocuklardan yoğun ilgi gördü. Arapgir Kaymakamı Muhammet Kılıçaslan da yaptığı konuşmada Engelliler Haftası ile Anneler Günü’nün aynı programda buluşturulmasının anlamlı olduğunu belirterek sevgi, birlik ve anlayış vurgusu yaptı.
Tiyatro sanatçıları Ulvi Alacakaptan ve Funda Cansever’in söyleşisi ise programa farklı bir atmosfer kattı. Sanatın toplumsal birlikteliğe katkısının konuşulduğu söyleşide yaşam deneyimleri ve kültürel değerler üzerine samimi paylaşımlar yapıldı.
Programın finalinde Kemaliye Belediyesi Musiki Ekibi tarafından seslendirilen yöresel türküler katılımcılara keyifli anlar yaşattı. Etkinlik, hediye takdimi ve toplu hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.
Bakmadan Geçme