KURBAN: ETİN ÖTESİNDE BİR ADANMIŞLIK VE ŞİFA YOLCULUĞU.
Meral ASLAN
KURBAN: ETİN ÖTESİNDE BİR ADANMIŞLIK VE ŞİFA YOLCULUĞU
Kıymetli okurlarım,
Öncelikle Kurban Bayramınızı en kalbi duygularımla tebrik ediyor; bu mübarek günlerin hanelerinize huzur, kalplerinize esenlik ve tüm insanlığa barış getirmesini Yüce Allah’tan niyaz ediyorum.
Kurban Bayramı, sadece et kesme ve dağıtma ibadeti değildir. Kurban; kulun Rabbine yakınlaşmasının, teslimiyetinin, şükrünün ve adanmışlığının sembolüdür. Bu ibadetin kökeni, Hz. İbrahim’in (a.s.) ve Hz. İsmail’in (a.s.) gösterdiği eşsiz sadakat ve tevekkül örneğine dayanır. Bugün kurban keserken aslında nefsimizin bencil arzularını, dünyaya aşırı bağlılığımızı ve hırslarımızı Allah yolunda feda edebilme irademizi de tazeliyoruz.
Nitekim Yüce Rabbimiz Hac Suresi 37. ayette şöyle buyurmaktadır:
“Onların ne etleri ne de kanları Allah’a ulaşır; O’na ulaşacak olan sadece sizin takvanızdır.”
Kurban, manevi yönünün yanında bedenimiz için de önemli bir nimettir. Doğal beslenen hayvanlardan elde edilen et; yüksek kaliteli protein, demir, B12 vitamini ve çinko açısından zengindir. Bu besin öğeleri hücre yenilenmesini destekler, bağışıklık sistemini güçlendirir, enerji üretimine katkı sağlar ve kansızlığın önlenmesine yardımcı olur.
Elbette bu nimetten en iyi şekilde faydalanabilmek için eti ölçülü tüketmek, sağlıklı pişirme yöntemlerini tercih etmek ve bol sebze ile dengelemek gerekir. Çünkü şifa, ölçü ve dengede gizlidir.
Kurban aynı zamanda paylaşmanın ve kardeşliğin de adıdır. İhtiyaç sahibine uzanan her lokma, toplumsal dayanışmayı güçlendirir; kalpler arasında sevgi ve merhamet köprüleri kurar.
Bu bayramda sadece kurbanlarımızı değil; kırgınlıklarımızı, öfkelerimizi ve bencilliklerimizi de feda edelim. Kesilen kurbanların bizleri Rabbimize yakınlaştırmasını, bedenlerimize şifa ve ruhlarımıza huzur getirmesini diliyor; dualarınızın kabul olduğu bereketli bir bayram temenni ediyorum.
Sağlıcakla kalın...
Sağlık Koçu • Fitoterapist • Araştırmacı-Yazar • Uzm. Biyolog Meral Aslan